The Airport With Love



Kisah 1


“Tahniah  mak ucapkan pada kamu , Zara”
“terima kasih mak”
“sama-sama nak,jaga diri baik-baik yer sayang”
“mak juga , jangan lupa makan ubat tu. Zara pergi dulu mak”
Dengan rasa berat hati meninggalkan ibunya dari kampong tuk pergi merantau ke Negara orang. Yer Perth ! Negara itu yang akan dijejak selepas ini .
Terasa rindu pula bersemi walaupun hanya 4 jam dari KLIA Malaysia ku Tanah bertuah ke  Perth .
‘huh, ni ke perth? . cantiknya….’ Bersahaja didalam hati
“excited Nampak? , u ni spa nama? Ade pape ke datang Perth ni? , eyh lupa lak ! saya Nelly , nazliana panggil je Nelly selamat berkenalan “ dengan nada bertanya
Membuka earphone di telinga
“hai , ingat orang putih nak balik ke Negara sendiri tadi . haha . pape pon saya Zara , Nur Aizara . hurm excited tak de lah sangat tapi teringin nak jejak kaki kat sana. Saya datang sini Untuk sambung pelajaran degree memandangkan keputusan pelajaran bagus saya layak dipilih untuk ke Universiti ni dengan bantuan kerajaan, Alhamdullilah
“ouh, samalah , why not be friends?, Mana tau sama bilik? “ sorry zara aku kemungkinan tak duduk asrama . My family at perth .berbicara didalam hati
why not, right?. Saya tak kisah pon alang-alang  saya x de kawan . baik ada kan ?”sambil memberikan kuntuman senyuman
Sampai je ke lapangan terbang di perth .
Di tempat pengambilan beg….
“ouchhh!” sedikit terjerit
look infront not behind” kata lelaki tersebut
‘errrr, kau ni kenapa hah ko yang langgar aku. Aku lak yang dibebelnya’ menagak lelaki ini lelaki mat saleh campuran cina dan dicakap belakang di agak sedikit kuat..
“im sorry , sir”
Muka lelaki tersebut berubah merah dan tersenyum sinis
“ bagus lah macam tu, depan cakap sorry, belakang cakap maki-maki “ sinis lelaki itu berkata
Lelaki lingkungan 26 tahun membuat dia agak kemarahan bagaikan dirinya dihenyak-henyak dengan bantal
“ouh tahu bahasa Melayu rupanya , aah aq marah engkau . apa hal? Salah aku ke salah kau sekarang ni?” nada marah yang agak kasar
“ salah kau!”nada sedikit terjerit
Semakin dilayan semakin menjadi-jadi kemarahan aku dibuatnya
“apahal lak engkau yang tak pandang depan , aq nak ambil beg kau tolak dari belakang who now are false and who are the true?” sinis pandang Aizara terhadap lelaki itu
“Diam! , shut up now if u don’t want ……”
Heyy bro what up?, eyh zara why u like a cat and dog with my bro ? are you know my bro?”
NO!!!!!!!!!” serentak dengan lelaki tersebut
“Haha okay , okay saya faham nie abang saya Mohd Hafidz Fazry“ nelly berkerut lalu senyum
“apa kata awak tumpang saya je. Nnty abg saya hantarkan ke Curtin University of Tecnology “kata nelly
“errrr…” kalau bukan dia ni kemungkinan aku akan naik tapi dia ni errrr sepuluh tahun pon rasanya aq x nak naik!
“ tak payah malu- malu “ terus memaut tangan Zara dan membawanya menaiki kereta yang agak mewah ini
Mata si abang nelly ini sudah menjeling kea rah adiknya memberi isyarat supaya jangan memberi aku menaikinya
‘ingat aku hadap sangat kenderaan ko nie? ‘ kata dalam hati sambil menuntumkan senyuman yang dibuat – buat
‘ingat aq nak bagi naik ke kalau kau bukan kawan adik aku, so such thing! Nampak je cantik berbaju kurung tapi …. ‘dalam hati
“terima kasih nelly antar kan aq kat sini “
“okey” dan ingin memasuki kereta..
“eyhh ke..jap………..”sedikit terjerit
Tapi sesudahnya dia tak sempat menanyakan soalan........


suka tak cerpen panjang ni??? belum abes lagi.. hope u guys like it <3

Comments

Popular posts from this blog

Tiada Pena, IT Jadi Peneman...

Jom Join WhoHAA

Jejaka/lelaki Idaman